Yenilenebilir enerjideki hızlı büyümeye rağmen, fosil yakıtlara olan talebin artması sonucunda enerjiden kaynaklanan sera gazı emisyonları geçen yıl rekor seviyeye ulaştı.
Enerji Enstitüsü’nün ‘Dünya Enerjisinin İstatistiksel İncelemesi’ raporuna göre, enerji emisyonları 2023 yılında yüzde 2 artarak ilk kez 40 gigaton karbondioksit eşdeğerini aştı.
Rapora göre, küresel birincil enerji kullanımı yüzde 2 artarak 620 exajoule’e yükseldi. Fosil yakıtların enerji karışımındaki payı ise sadece 0,4 puanlık bir düşüşle yüzde 81,5’e gerileyerek, bu oran 1995 yılındaki yüzde 86 seviyesinin altında kaldı.
Raporda, Avrupa’nın enerjide fosil yakıt payının sanayi devriminden bu yana ilk kez yüzde 70’in altına düştüğü, ABD’de ise kömür tüketiminin yüzde 17 düştüğü ve toplam fosil yakıt kullanımının yüzde 2 azaldığı belirtildi.
Hindistan’ın fosil yakıt kullanımının yüzde 8 artarak Kuzey Amerika ve Avrupa’yı geride bıraktığı, Çin’de ise fosil yakıt tüketiminin yüzde 6 artarak yeni bir zirveye ulaştığı vurgulandı. Çin’de yenilenebilir enerjinin hızla yaygınlaştığı ve temiz enerji kaynaklarının 2027’de elektrik talebini karşılayabileceği belirtildi.
Reklam & İşbirliği: [email protected]